جاب آفر بلژیک

در این مقاله قصد داریم به بررسی جاب آفر بلژیک، بپردازیم.لطفا ما را تا انتهای این مقاله همراهی نمایید. باتشکر

مقدمه

بلژیک کشوری با وسعت کم و جایگاهی عظیم در قسمت غربی اروپا می باشد که دارای مساحت 30000 کیلومتر مربع و 11.5 میلیون سکنه است. اسم این کشور از گاولیا بلژیکا گرفته شده است.

این کشور از 3 ناحیه شامل صحراهای ساحلی در قسمت شمال غرب، قسمت های میانی در بیابان های بی آب و علف و رشته کوه های آردن که با گونه های گیاهی پوشیده شده اند و در قسمت جنوب شرقی واقع هستند، شکل گرفته است.

به دلیل مستقر شدن تعداد کثیری از تشکیلات بین المللی در کشور بلژیک، امکانات شغلی فراوانی در این کشور برای افراد مهاجر فراهم شده است. 3 زبان رایج در بلژیک، زبان های فرانسوی، هلندی و آلمانی می باشند.

چنانچه به یکی از زبان های مذکور مسلط باشید، قادر به یافتن شغلی ایده آل در این کشور خواهید بود.

شهر بروکسل پایتخت بلژیک و محل استقرار اکثر سازمان های اتحادیه اروپاست. بروکسل شهری سرحال و خوش با فرهنگ و رسومات قدیمی و کهن می باشد. این کشور 3 فرودگاه دارد که 2 فرودگاهش در بروکسل تاسیس شده اند.

اوستنده، بروژ، نوکا، تورنه، سپه، مخلن، مونس، لون و خنت از جمله شهرهای موجود در بلژیک می باشند.

ملت بلژیک از لحاظ قانونمند بودن در دنیا زبانزد می باشند. با مشاهده هر مورد گستاخی و وقاحت و ناسزاگویی در این کشور به طور جدی با فرد خاطی برخورد می شود و این کشور اعتقاد وافری به حرمت و تکریم دارد.

بلژیک کشوری پیشرفته و دارای اقتصادی پویاست، به همین علت امکان اشتغال در این کشور مهیا می باشد.

دولت بلژیک جهت مهاجرت کردن برای کار به این کشور، برای افراد متقاضی در بیرون از اتحادیه اروپا ویزای موقت 6 ماهه را عرضه می کند. در این 6 ماه فرد متقاضی امکان بستن قرارداد کاری و اشتغال را دارد.

اگر به دنبال کار در عمان یا قطر هستید، مقاله کاریابی در عمان و قطر را مطالعه کنید.

عناوین مقاله:

  1. بررسی شرایط مهاجرت به بلژیک از طریق کار
  2. انواع کار در کشور بلژیک برای مهاجران کدامند؟
  3. انواع ویزای کار در بلژیک کدامند؟
  4. مزایای مهاجرت کاری به بلژیک چیست؟
  5. کلام پایانی

 

بررسی شرایط مهاجرت به بلژیک از طریق کار

بررسی شرایط مهاجرت به بلژیک از طریق کار
بررسی شرایط مهاجرت به بلژیک از طریق کار

همان گونه که ذکر کردیم امکانات شغلی بی شماری در بلژیک وجود دارد که در جایگاه فردی متقاضی قادر خواهید بود جهت دریافت ویزای کار در این کشور اقدامات لازم را انجام دهید.

چگونگی کار در بلژیک تشابهی با بعضی از کشورهای واقع در اروپا دارد ولی جهت موفق ظاهر شدن، نیاز است که در خصوص شرط و شروط های موجود و نیز مرحله های مهاجرت کردن به این کشور پیش زمینه هایی داشته باشید.

تمامی ساکنان انجمن های اروپایی به علاوه ی ساکنین کشورهای نروژ، لیختن اشتاین، ایسلند و سوئیس جهت مهاجرت کردن به کشور بلژیک به شیوه کار، الزامی به داشتن ویزا نخواهند داشت.

 در حقیقت شروط کاری موجود در بلژیک به ویژه اخذ جواز و ویزا، اختصاص به افراد متفاضی بیرون از کشورهای اتحادیه اروپا دارد.

یکی از پر اهمیت ترین شروط موجود جهت مهاجرت کردن به کشور بلژیک به شیوه کار، غیر از گرفتن جاب آفر بلژیک، این است که نامزد و کاندید شایسته ای در راستای شغل مد نظر شمادر کشور بلژیک واتحادیه اروپا موجود نباشد.

براساس قوانین اتحادیه اروپا، کارفرمایانی که نیاز به استخدام نیروی کار دارند، لازم است که تقاضا نامه خود را برای 3 ماه در کشور بلژیک ابلاغ کنند.

چنانچه در این زمان فردی لایق برای عنوان شغلی مد نظر یافت نشد، شخص کارفرما ملزم می باشد برای 3 ماه دیگر تقاضای خود را مجدد در اتحادیه اروپا اطلاع رسانی کند.

در صورتی که در زمان معین شده، کسی از ساکنین بلژیکی و ساکنین اتحادیه اروپا عهده دار منصب تعیین شده نشدند، شخص کارفرما اجازه صدور جاب آفر وپیشنهاد کاری برای افراد متقاضی بیرون از اتحادیه اروپا را دارد.

انواع کار در کشور بلژیک برای مهاجران کدامند؟

انواع کار در کشور بلژیک برای مهاجران کدامند؟
انواع کار در کشور بلژیک برای مهاجران کدامند؟

مشاغل تمام وقت:

شغل هایی که به صورت تمام وقت می باشند، فرصت ایده آلی جهت دریافت حق اقامت طولانی مدت و ملیت کشور بلژیک فراهم می کنند. سوای از این، کلیه مخارج زندگی در بلژیک را مهیا می سازند.

با این وجود بیشتر اشخاصی که تصمیم دارند به وسیله اشتغال به کشور بلژیک مسافرت کنند، در شغل هایی که به صورت تمام وقت می باشد شروع به کار می کنند.

شمار زیادی از افراد مهاجر در زمینه خدمت رسانی به بلژیک، مانند خدمات قانونی توریست، بانکداری، اطلاعات و ارتباطات، کار تمام وقت انجام می دهند.

مشاغل پاره وقت

شغل هایی که به صورت پاره وقت انجام می شوند با درآمد مالی که برای افراد ایجاد می کنند، اکثرا مختص افراد دانش آموز و دانشجویان اسکان یافته در کشور بلژیک می باشند.

درآمد حاصل از شغل های پاره وقت بخش اندکی از مخارج زندگی در کشور بلژیک را جبران می کنند.

مشاغل داوطلبانه

برای انجام مشاغل داوطلبانه موقت به وسیله افراد مهاجر در کشور بلژیک احتیاجی به جواز کاری نمی باشد.

اما ویزا و جواز حق اقامت باید دریافت شود. چونکه دریافت ویزا و جواز حق اشتغال برای افراد مهاجر خارجی در این قسم از شغل ها دشوار است.

اکثر استرالیایی ها، نیوزیلندی ها و کانادایی ها که آسان تر قادر به اخذ ویزا برای این نوع از شغل ها می باشند، جهت کار در شغل های داوطلبانه اقدامات مورد نیاز را انجام می دهند.

ساکنان 18 الی 30 ساله کشورهای استرالیا، نیوزیلند و کانادا این امکان برایشان مهیاست تا برای مدت 1 سال به بلژیک مسافرت کنند و ضرورتی برای گرفتن مجوز اشتغال در مشاغل دستمزدی ندارند.

خود اشتغالی و کارآفرینی

خود اشتغالی و کارآفرینی
خود اشتغالی و کارآفرینی

از شیوه های مهاجرت کردن به منظور کار و اشتغال به بلژیک، افزون بر گرفتن جاب آفر بلژیک،خوداشتغالی و کارآفرینی می باشد.

فرصت سرمایه گذاری مناسبی برای افراد مهاجر در کشور بلژیک فراهم است. با وجود اینکه اقتصاد این کشور براساس بخش های خصوصی می باشد. از این رو دولت حامی افرادی که در جایگاه سرمایه گذار غیر بومی می باشند، خواهد بود.

در حقیقت بلژیک در حیطه به ثبت رساندن شرکت برای افراد غیر بومی شرایط مناسبی مهیا ساخته است. به گونه ای که موسسه ها و شرکت های غیر اروپایی در کشور بلژیک به تدریج در حال توسعه یافتن هستند.

افراد متقاضی کشورهایی که جزء اتحادیه اروپا و یا مناطق اقتصادی اروپا نمی باشند، و تمایل به اشتغال بر طبق کارآفرینی دارند و یا خواستار سرمایه گذاری در بلژیک هستند، می بایست برای دریافت کارت حرفه ای این کشور اقدام کنند.

این کارت به عنوان جواز بوده و امکان انجام فعالیت های مذکور را به فرد خواهد داد. با رجوع به سفارت کشور بلژیک در کشوری که در آن سکونت دارید، امکان پیگیری  این فعالیت ها وجود خواهد داشت.

انواع ویزای کار در بلژیک کدامند؟

انواع ویزای کار در بلژیک کدامند؟
انواع ویزای کار در بلژیک کدامند؟

جهت مهاجرت کردن به کشور بلژیک به وسیله ی اشتغال، امکان اخذ 3 قسم ویزای کاری وجود دارد که اختصاص به افراد متقاضی بیرون از اتحادیه اروپا دارد.

اجازه کار A

از جمله دشوارترین نوع ویزای کاری کشور بلژیک نوع A می باشد. ولی در عوض از برترین اقسام جوازهای کاری این کشور است.

افراد متقاضی برای مهاجرت کردن به کشور بلژیک به وسیله اشتغال با دریافت مجوز کار از نوع A، به مدت نامحدود اجازه فعالیت و کار کردن به صورت رسمی و براساس قوانین و مقررات را دارند.

از شرایط مهم اخذ جواز کار از نوع A، ارائه گواهی و مدرکی که ثابت کند فرد حدالامکان به مدت 10 سال دارای سوابق کاری بصورت تمام وقت بوده است ضرورت دارد. از سوی دیگر لازم است که 4 سال با جواز کاری نوع B بلژیک، در این کشور اشتغال داشته باشد.

فقط با داشتن شروط ذکر شده افراد قادر به دریافت مجوز کار از نوع A می باشند. بر اساس مقررات، چنانچه همسر و کودکان کمتر از 18 سال فرد متقاضی، بخواهند با او در کشور بلژیک سکونت یابند، امکان کم شدن مدت زمان 3 تا 4 ساله به 1 سال وجود دارد.

به جز موردهای ذیل، کلیه افراد متقاضی غیر بومی اجازه اخذ جواز کار از نوع A را دارند.
  1.  افراد کارگر با داشتن ماموریت های کاری کوتاه مدت
  2. پژوهشگران و اساتید دانشگاهی
  3. تکنسین های دارای تخصص
  4. افراد متقاضی برای خود اشتغالی

از مرحله های اصلی تقاضا جهت جواز کاری از نوع A بلژیک برای مهاجرت کردن به کشور بلژیک به وسیله ی اشتغال، کامل کردن برگه ای با اسم Aanvraag tot het bekomen van een arbeidskaart Aan می باشد.

در قدم بعدی نیاز است تا گواهی سابقه کاری و رسیدهای حقوقی خود را اعطا کنید.

چنانچه به خاطر مسائلی جواز کار از نوع A مردود شد، فرد متقاضی به مدت 1 ماه فرصت دارد جهت بازنگری در رابطه با این مسئله اقدامات مورد نیاز را انجام دهد.

اجازه کار نوع B

جواز کار از نوع B، از رایج ترین جوازهایی است که افراد متقاضی برای مهاجرت کردن به کشور بلژیک از راه اشتغال به دست می آورند.

این جواز غالبا به مدت 1 سال تاریخ انقضاء دارد و فرد متقاضی بعد از گذشت 1 سال کار کردن در کشور بلژیک، قادر به تمدید اعتبار آن خواهد بود.

افرادی که جواز کار از نوع B را اخذ کرده اند فقط به مدت 8 روز جهت اعطای تقاضای خود برای اقامت زمان خواهند داشت.

مدرک های مورد نیاز جهت اخذ جواز نوع B به قرار زیر می باشد:
  1. مدرک پزشکی
  2. برگه اطلاعات شخصی
  3. قرارداد کاری تنظیم شده به طور قانونی و رسمی

دقت داشته باشید که جواز کار نوع B فقط تا موقعی امکان تمدید دوباره را دارد که فرد متقاضی شروط مورد نیاز را داشته باشد.

صاحبان کار در بلژیک جهت جاب آفر بلژیک و یا جذب نیروی کار غیر بومی و بیرون از اتحادیه اروپا نیاز است فرم تقاضای جواز کار صادر کنند. بنابراین این مجوزکار فقط برای فعالیت در موسسه یا شرکت مد نظر کارفرما معتبر و دارای اعتبارخواهد بود.لطفا از پست ویزای کار عمان چقدر است دیدن کنید.

اجازه کار C

اخذ ویزای کار در کشور بلژیک از نوع C، خیلی راحتتر از اخذ ویزای نوع A و B می باشد. این جواز به افراد دانشجو و کارگرانی که در زمینه کشاورزی فعالیت دارند اختصاص دارد و ویژه آن دسته از افراد و کارگرانی است که زیاد تغییر مکان می دهند.

جواز نوع C تا 1 سال تاریخ انقضاء دارد و دارندگان آن، امکان کار و فعالیت در مشاغل مختلف را دارند.

با در نظر گرفتن اوضاع کار در کشور بلژیک افرادی که جواز کار نوع C رابه دست آورده اند همانند افراد دارای جوازهای A و B از مزایای حقوق کار و حق شهروندی در این کشور استفاده می کنند.

از این رو درآمد کارگران ساده در کشور بلژیک برای افراد متقاضی غیر بومی و بیرون از اتحادیه اروپا، مغایرتی با درآمد ساکنان اتحادیه اروپا ندارد.

کارت حرفه ای

این کارت در کشور بلژیک اختصاص به افرادی دارد که عضوی از ساکنان اتحادیه اروپا و سوئیس نیستند و تمایل به ایجاد اشتغال در این کشور دارند و یا به بیانی دیگر تصمیم به خوداشتغالی یا خویش فرمایی در بلژیک دارند.

کارت حرفه ای همانند جواز کاری بوده و به دارندگان، امکان کار در کشور بلژیک داده خواهد شد. هنگامی که جهت دریافت ویزای کاری کشور بلژیک اقداماتی را انجام می دهید، قادر خواهید بود، جهت دریافت کارت حرفه ای نیز تقاضا دهید.

پیشنهاد می کنیم از پست فرم درخواست کار در عمان دیدن کنید.

کارت آبی اروپا

کارت آبی اروپا
کارت آبی اروپا

این کارت فقط برای افراد متقاضی صدور می یابد که عضوی از گروه کارگران با مهارت باشند.

از این رو در صورتی که فرد متقاضی بیرون از اتحادیه اروپا این ویژگی ها را دارا باشد و تمایل و رغبت به کار و فعالیت در کشور بلژیک بیشتر از 3 ماه را داشته باشد، می بایست جهت گرفتن بلو کارت اروپا کارهای لازم را انجام دهد.

همگی افرادی که راغب به اخذ کارت آبی اروپا می باشند، می بایست شروط ذیل را داشته باشند:

باید قرارداد کاری طولانی مدت و یا قرارداد کاری به مدت 1 سال با شرکت ها یا موسسه های بلژیکی داشته باشند.

قابلیت و شایستگی آموزش در سطح بالا را داشته باشند.

حدالامکان درآمد ناخالص به میزان 53 هزار یورو در سال داشته باشند.

لطفا پس از مطالعه این مقاله، از پست جاب افر سوئیس و جاب افر فنلاند دیدن کنید.

مزایای مهاجرت کاری به بلژیک چیست؟

مزایای مهاجرت کاری به بلژیک چیست؟
مزایای مهاجرت کاری به بلژیک چیست؟

بلژیک دارای تنوع نژادی بی شماری است. این تنوع وگوناگونی در زبان این کشور به وضوح دیده می شود.

از جمله مزیت های اشتغال در کشورهایی همچون بلژیک که کشوری کوچک می باشد، نبود ضرورت برای زیستن در شهر هاست. به خاطر همین دلیل می توان در پیرامون و حوالی شهرها  و یا روستاهای مجاور سکونت گزید و در عین حال در داخل شهرها اشتغال یافت.

هزینه های خریداری ملک در بیرون از شهر خیلی مناسب تر از داخل شهر می باشد. به همین سبب بیشتر افراد مهاجر به دنبال خریداری خانه در این نواحی می روند.

مردم قادر خواهند بود به وسیله ی مترو، اتوبوس و تراموا طی مدت زمان اندک ازکلیه نواحی شهرهای گوناگون دیدن کنند.

چنانچه مشتاق سفر در اروپا هستید، طی 3 ساعت امکان سفر به لندن، آمستردام و پاریس را دارید.

منطقه های بی شماری از شهر های کشور بلژیک محیطی جهت دوچرخه سواری ایجاد کرده اند که امکان رفتن به محل کار با دوچرخه فراهم شده است.

از مزیت های دیگر وطن و محل تولد آدری هپبورن مورد های زیر می باشد:
  1. مقررات مصوب شده در ارتباط با حقوق و اضافه کاری
  2. درآمد بازنشستگی
  3. خدمات بهداشتی و درمانی کاربردی
  4. اقسام مرخصی ها
  5. محافل درسی و دانشگاه های مشهور

کلام پایانی

مهاجرت کردن به بلژیک با پیشنهاد کاری و کسب جاب آفر بلژیک، از شیوه های ممکن جهت اخذ حق اقامت طولانی مدت و گذرنامه این کشور می باشد.

ولی اخذ جاب آفر بلژیک و نیز اخذ ویزای کاری آن شروط به خصوصی دارد. که می بایست در جایگاه فرد متقاضی با آنها آشنا شوید. در این مقاله به اکثر مواردی که برای مهاجرت کردن نیاز است اشاره شده است.

نقاط قوت

امکان اخذ اقامت دائم بلژیک بعد از 5 سال

امکان مسافرت به کشورهای حوزه شینگن

نقاط ضعف:

مخارج بالای زندگی در کشور بلژیک نسبت به ایران

هزینه بالای اجاره در بلژیک در مقایسه با ایران

در پایان توصیه می کنیم، جاب افر عمان و جاب آفر دانمارک را مطالعه نمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top