مهاجرت کاری ماما به عمان

در این مقاله، سعی داریم به بررسی  موضوع ” مهاجرت کاری ماما به عمان ” بپردازیم. دعوت می کنیم، تا پایان این مقاله، با ما همراه شوند.

لطفا از پست جاب افر عمان و فرم درخواست کار در عمان دیدن کنید.

مواردی که در این مقاله، به آن پرداخته ایم، به صورت ذیل می باشند:

  1. پیش زمینه ای بر مهاجرت کاری ماما به عمان
  2. فواید مهاجرت کاری ماما به عمان
  3. مدارک لازم برای مهاجرت کاری ماما به عمان
  4. میزان درآمد پس از مهاجرت کاری ماما به عمان
  5. فواید مهاجرت کاری ماما به عمان
  6. سخن پایانی

پیش زمینه ای بر مهاجرت کاری ماما به عمان

پیش زمینه ای بر مهاجرت کاری ماما به عمان
پیش زمینه ای بر مهاجرت کاری ماما به عمان

کشور عمان، کشوری ثروتمند، در حاشیه خلیج فارس می باشد. این کشور در سال های اخیر، پیشرفت های چشمگیری را در زمینه های مختلف اقتصادی، سیاسی و اجتماعی داشته است. از جمله، مواردی که دولت عمان آن را بسیار مورد توجه قرار داده است، حوزه بهداشت و درمان می باشد.

این کشور، در تمامی زمینه های پزشکی، نیاز شدیدی به کادر درمان دارد. کشور عمان، در حال حاضر و بنا بر تحقیقات انجام شده، تا سال 2040، هر ساله لیست زیادی از مشاغل مربوط به پزشکی را، در لیست نیازمندی های خود، قرار خواهد داد.

از جمله تخصص های بسیار مورد نیاز کشور عمان، مامایی می باشد. داشتن رفاه کامل و درآمد بالا  و آینده شغلی و بسیاری از مزایای دیگری که کار در کشور عمان، به همراه دارد، همگی سبب شده است که این کشور، جذابیت بسیار زیادی برای پزشکان و ماما ها داشته باشد.

علاوه بر موارد مذکور، کشور عمان و کشور ایران، روابط خوب اقتصادی، سیاسی و اجتماعی با یکدیگر دارند که این خود، از مزیت های کار در کشور عمان می باشد.

نیاز به ماما، در کشور عمان، روز به روز در حال افزایش می باشد. ماما، برای امکان کار در کشور عمان، می بایست شرایط خاصی را که مورد نظر وزارت بهداشت کشور عمان می باشد، دارا باشند. در مقاله ” مهاجرت کاری ماما به عمان ” سعی کرده ایم به جزییاتی در این راستا بپردازیم.

فواید مهاجرت کاری ماما به عمان

فواید مهاجرت کاری ماما به عمان
فواید مهاجرت کاری ماما به عمان

کشور عمان، برای تمامی افرادی که در کادر بهداشت و درمان فعالیت می کنند، حقوق و مزایای قابل توجهی را، در نظر می گیرد. برای ماما ها نیز، کشور عمان، مزایا و امکانات بسیار زیادی را در نظر گرفته است. البته مزایای کار در این کشور، با توجه به نوع کارفرما، متفاوت می باشد.

اما بیشتر کارفرماهای عمانی، هزینه سفر ماما را برای حداقل یک بار به ایران، به صورت کامل، متقبل می شوند. جالب است بدانید که معمولاً هزینه رفت و آمد ماما نیز، بر عهده کارفرما می باشد و خود فرد، به هیچ عنوان مجبور به پرداخت هزینه ای برای رفت و آمد به محل کار خود، نمی باشد.

همچنین، بسته به نوع محل کار، میزان درآمد متفاوت خواهد بود. علاوه بر این، معمولاً مزایایی نیز، با عنوان امکانات رفاهی برای فرد در نظر گرفته می شود. این رقم، معمولاً بین 50 ریال تا 100 ریال عمان، متفاوت می باشد. از دیگر فواید کار در کشور عمان برای ماما ها، عدم وجود مالیات بر درآمد می باشد.

بدین معنا که لازم نیست بابت حقوقی که دریافت می کند، رقمی را به عنوان مالیات بپردازد.

البته از حقوق ماما ، مبلغ ناچیزی معمولاً به عنوان بیمه خدمات اجتماعی کارکنان کسر خواهد شد که همان طور که به آن اشاره شد، این رقم بسیار کم می باشد.

یکی دیگر از فواید کار کردن ماما در کشور عمان، امکان استفاده از بیمه پزشکی به صورت کاملاً رایگان، برای خود فرد و کلیه اعضای خانواده وی، می باشد. این امر، از صرف هزینه های هنگفت درمانی، جلوگیری می نماید. اما یکی دیگر از مهم ترین مزایای کار در کشور عمان، جمعیت کم این کشور می باشد.

در کشور عمان، تنها دو میلیون و پانصد هزار نفر زندگی می کنند. جالب است بدانیم که از این تعداد، تنها 20 درصد عمانی می باشند و 80 درصد مابقی، همگی از مهاجران و تجار خارجی می باشند که به این کشور مهاجرت کرده اند.

از نظر امنیت، کشور عمان در رتبه امن ترین کشور خاورمیانه برای پنج سال گذشته قرار گرفته است. آمار جرم و جنایت در این کشور، صفر می باشد.

امکان زندگی در یک کشور ثروتمند با کمترین آمار جرم و جنایت، خود یکی دیگر از فواید زندگی در کشور عمان به شمار می رود. امکان بهره گیری از امکانات تفریحی در کشور عمان و در شهر مسقط، پایتخت این کشور، از دیگر مزایای زندگی در این کشور زیبا می باشد.

مدارک لازم برای مهاجرت کاری ماما به عمان

مدارک لازم برای مهاجرت کاری ماما به عمان
مدارک لازم برای مهاجرت کاری ماما به عمان

کشور عمان، برای ارائه مجوز کار به ماما ها، مدارک و شرایط خاصی را در نظر می گیرد.

از جمله مدارک مورد نیاز برای مهاجرت ماما به کشور عمان، به صورت زیر می باشند:

  1. داشتن پاسپورت معتبر
  2. ارائه مدارک هویتی معتبر
  3. داشتن مدرک تحصیلی مرتبط با زمینه کاری
  4. داشتن پیشنهاد کاری
  5. ارائه قرار داد کاری با حداقل حقوق
  6. به همراه داشتن گواهی سلامت
  7. ارائه چند قطعه عکس بر اساس استانداردهای مورد نظر کشور عمان
  8. ارائه کلیه سوابق کاری و رزومه کاری

پیشنهاد می کنیم مقاله کار پزشکی در عمان نیز مطالعه نمایید.

و علاوه بر این مدارک ، به همراه داشتن فاکتورهای ذیل نیز، الزامی می باشد:

  • داشتن تاییدیه دیتا فلو

برای پذیرش و اخذ ویزای کاری، به هدف کار و زندگی در کشور عمان، کلیه ماما ها، می بایست تاییدیه دیتا فلو را به همراه داشته باشند. خوب است بدانیم که، داشتن این تاییدیه، نه تنها برای کشور عمان، بلکه برای تمامی کشورهای حوزه خلیج فارس، الزامی می باشد.

دیتا فلو، در حقیقت یک پروسه حداقل 6 ماهه می باشد که در آن، تمامی مدارک ماما، از جمله سابقه کاری و کلیه مدارک تحصیلی، پروانه مطلب، پروانه پزشکی و نیز کلیه مجوزهایی که توسط ماما کسب شده است، مورد بررسی قرار می گیرد.

اگر تمامی مدارک و سوابق ماما، تایید شوند، او موفق به کسب تاییدیه دیتا فلو خواهد شد. تمامی ماما هایی که تاییدیه دیتا فلو را دریافت نموده اند، می توانند در کشور عمان با اجازه وزارت بهداشت این کشور، مشغول به کار و فعالیت شوند.

پیشنهاد می کنیم مقاله کار مهندسی عمران در عمان نیز مطالعه نمایید.


  • کسب نمره مورد نیاز در آزمون پرومتریک

کسب نمره مورد نیاز در آزمون پرومتریک
کسب نمره مورد نیاز در آزمون پرومتریک

یکی از مهم ترین شرایط داشتن اجازه کار در کشور عمان، کسب نمره حد نصاب در آزمون پرومتریک مامایی، می باشد. آزمون پرومتریک، توسط یک مؤسسه آمریکایی برگزار می گردد که تقریباً در تمامی کشورهای جهان، البته به جز ایران، برگزار می شود.

لذا متقاضیان ایرانی می بایست برای گذراندن این آزمون، به یکی از کشورهای اطراف مراجعه نموده و در آزمون شرکت کنند. در این آزمون، میزان اطلاعات و توانایی های مفرد متقاضی کار در کشور عمان، مشخص می گردد.

 لازم به ذکر است که، گذراندن آزمون پرومتریک، برای تمامی رشته های پزشکی که متقاضی کار در کشور عمان می باشند، نیز الزامی می باشد. تمامی افرادی که تمایل به شرکت در آزمون پرومتریک در رشته مامایی را دارند، می بایست در قسمت Exam for Midwifery OMSB ثبت نام خود را انجام دهند.

با مراجعه به سایت پرومتریک، می توان روز آزمون را مشخص نمود. لازم به ذکر است که کلیه پزشکان، من جمله ماما ها، تنها می توانند سه بار در این آزمون شرکت نمایند. پس لازم است که پیش از دادن آزمون، اطلاعات کافی در زمینه آزمون، کسب شود.

هزینه این آزمون، بسته به مکانی که آزمون در آن برگزار می شود، از 175 دلار تا 225 دلار، متغیر می باشد. لذا بهتر است پیش از شرکت در آزمون، برای جلوگیری از، از دست رفتن شانس و هزینه، آمادگی لازم را برای شرکت در آزمون، داشته باشید.

این آزمون دو ساعت و نیم به طول می انجامد و برای پذیرش در آزمون، می بایست حداقل 60 درصد از سؤالات به درستی پاسخ داده شود. لازم به ذکر تمامی سؤالات این آزمون به زبان انگلیسی می باشد. لذا، داشتن دانش کافی از زبان انگلیسی، امری الزامی می باشد.


  • قبولی در مصاحبه وایوا عمان

از جمله مواردی که برای گرفتن اجازه کار در کشور عمان، الزامی می باشد، داشتن یک دعوت نامه کاری از طرف یک کارفرمای عمانی می باشد. تمامی ماما هایی که می خواهند در کشور عمان مشغول به کار شده و به این کشور مهاجرت نمایند، باید در ابتدا، مصاحبه وایوا را، انجام دهند.

نکته بسیار مهمی که در ارتباط با مصاحبه وایوا می بایست در نظر داشت، این است که این مصاحبه، تنها به صورت حضوری انجام می گیرد.

به همین سبب، فرد می بایست در ابتدا یک ویزای توریستی به کشور عمان دریافت کرده و در مصاحبه وایوا، حاضر شود. نکته مهم دیگری که در ارتباط با این مصاحبه باید دانست، این است که، داشتن دانش زبان انگلیسی، برای انجام این مصاحبه، الزامی می باشد. زیرا که این مصاحبه، به زبان انگلیسی انجام می گیرد.

لازم به ذکر است که، داشتن مدرک زبان انگلیسی، برای اخذ مجوز کار در کشور عمان، الزامی نمی باشد. اما، داشتن دانش کافی از این زبان، امری الزامی می باشد.

زیرا که تمامی سؤالات آزمون پرومتریک و نیز مصاحبه وایوا، به زبان انگلیسی می باشند و فرد بدون داشتن دانش کافی از زبان انگلیسی، نمی تواند این آزمون ها را با موفقیت پشت سر بگذارد. هم چنین، چنان چه فرد با زبان عربی نیز آشنایی داشته باشد، می تواند شرایط شغلی بهتری را در کشور عمان داشته باشد.

پیشنهاد می کنیم مقاله مشاغل مورد نیاز اتریش نیز مطالعه نمایید.

میزان درآمد پس از مهاجرت کاری ماما به عمان

میزان درآمد پس از مهاجرت کاری ماما به عمان
میزان درآمد پس از مهاجرت کاری ماما به عمان

در کشور عمان، افرادی که به عنوان ماما مشغول به کار می شوند. حقوق و مزایای خوبی را دریافت خواهند کرد. لازم به ذکر است که میزان درآمد ماما، ارتباط مستقیمی با تجربه کار و سابقه او دارد.

ماما هایی که در کشور عمان مشغول به کار هستند و بیش از 2 سال سابقه کاری دارند، تقریباً بیش از یک سوم بیشتر از سایرین حقوق دریافت می کنند. کشور عمان، با کمبود شدید ماما رو به رو می باشد. از همین رو، تمایل بسیار زیادی به جذب ماما در بیشتر مراکز درمانی، بیمارستان ها و سایر نهادها، از خود نشان می دهد.

بسته به این که، ماما در کدام نهاد مشغول به فعالیت می شود. می تواند درآمدی بین 400 ریال عمان تا 800 ریال عمان می باشد. لازم به ذکر است که حقوق ماما ها در کشور عمان، معاف از مالیات می باشد. که این خود، یکی دیگر از مزایای کار در کشور عمان می باشد.

پیشنهاد می کنیم مقاله تعویض پاسپورت قبل از انقضا نیز مطالعه نمایید.

فواید مهاجرت کاری ماما به عمان

فواید مهاجرت کاری ماما به عمان
فواید مهاجرت کاری ماما به عمان

کشور عمان، در میان ده کشور برتر جهان، از نظر امنیت قرار دارد. همین امر سبب شده است که بسیاری از پزشکان، از جمله ماما ها، زندگی در کشور عمان را، به عنوان مقصد مهاجرتی خود در نظر می گیرند. علاوه بر این، میزان حقوق و درآمد در کشور عمان، از بسیاری از کشورهای جهان، بالاتر است.

ارزش پول عمان، در رده سوم جهانی قرار دارد و حقوق و مزایا، همگی معاف از مالیات می باشند. یکی از مزایای بزرگی که کشور عمان، برای افرادی که در حوزه بهداشت و درمان فعالیت می کنند، در نظر گرفته است. امکان همراهی خانواده این افراد به همراه پزشک و یا ماما می باشد.

ماما می تواند همسر و فرزندان زیر 18 سال خود را، با خود به کشور عمان ببرد. از طرفی، با توجه به این که کشور عمان، کشوری بسیار ثروتمند می باشد. رفاه نسبی بسیار مطلوبی را برای کلیه افرادی که در این کشور مشغول به کار و فعالیت می باشند، در نظر گرفته است.

هزینه ها در کشور عمان بسیار متناسب با درآمدها می باشد که این امر امکان ذخیره مالی را فراهم آورده است. کشور عمان، هیچ الزام خاصی برای به همراه داشتن مدرک زبان انگلیسی ندارد و هر فرد با دانش زبان انگلیسی در حد متوسط می تواند به کشور عمان، مهاجرت نماید.

هم چنین، کشور عمان برای تمامی افرادی که در این کشور مشغول به کار هستند، کمک هزینه مسکن می دهد و امکانات رفاهی فراوانی را برای ایشان، فراهم می آورد. علاوه بر این، اگر فرد علاوه بر زبان انگلیسی، با زبان عربی نیز آشنا باشد، موقعیت های شغلی بسیاری را پیش روی خود داشته باشد.

سخن پایانی

کشور عمان، در نزدیکی کشور ایران و در حاشیه خلیج فارس واقع شده است. این کشور، از پیشرفته ترین کشورهای عرب می باشد. این کشور در سال های اخیر، پیشرفت های بسیاری را در حوزه های مختلف، از جمله حوزه بهداشت و درمان، داشته است.

نیاز روز افزون کشور عمان، به شاخه های مختلف پزشکی، سبب شده است که این کشور، به صورت وسیعی، اقدام به جذب نیرو در حوزه بهداشت و درمان، بنماید.

حقوق و مزایای بسیار بالایی که کشور عمان، برای پزشکان و ماما ها در نظر گرفته است. همراه شرایط مطلوب و ایده آل زندگی در این کشور عربی، سبب شده است که کشور عمان، به یکی از مقاصد پرطرفدار مهاجرتی برای ماما ها، مبدل گردد.

امنیت، تناسب میان هزینه و درآمد، درآمد معاف از مالیات، امکان استفاده از خدمات درمانی رایگان برای کل خانواده ماما و بسیاری از مزایای دیگری که این کشور برای ماما ها در نظر گرفته است. همگی بر جذابیت های مهاجرت به کشور عمان، برای افرادی که در حوزه مامایی مشغول به فعالیت می باشند، افزوده است.

در این مقاله، به بحث و بررسی موضوع ” مهاجرت کاری ماما به عمان ” پرداختیم. امید است که مطالب آمده در این مقاله، برای تمامی عزیزانی که در حوزه مامایی مشغول به کار می باشند. تمایل به مهاجرت به کشور عمان را دارند، مفید واقع شده باشد.

در پایان توصیه می کنیم، ویزای کار عمان چقدر است را مطالعه نمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top