مهاجرت کاری پزشکان به آلمان

در این مقاله، موضوع ” مهاجرت کاری پزشکان به آلمان ” مورد بررسی قرار خواهد گرفت. با ما تا پایان این مقاله، همراه شوید.

لطفا از پست جاب افر سوئیس و جاب افر فنلاند دیدن کنید.

 در این مقاله، به بررسی موضوعات زیر، پرداخته ایم:

  1. پیش زمینه ای بر مهاجرت کاری پزشکان به آلمان
  2. مهاجرت کاری پزشکان به آلمان چه شرایطی دارد؟
  3. پزشکان متخصص موجود در لیست نیازمندی های آلمان
  4. میزان درآمد پس از مهاجرت کاری پزشکان به آلمان
  5. فواید مهاجرت کاری پزشکان به آلمان
  6. مراحل دریافت ویزای کار آلمان برای پزشکان
  7. مدارک دریافت ویزای کار آلمان برای پزشکان
  8. حرف آخر

پیش زمینه ای بر مهاجرت کاری پزشکان به آلمان

پیش زمینه ای بر مهاجرت کاری پزشکان به آلمان
پیش زمینه ای بر مهاجرت کاری پزشکان به آلمان

کشور آلمان، در سال های اخیر، با کمبود شدید کادر پزشکی، پیرا پزشکی و امدادگران، مواجه شده است. در همین راستا، این کشور، اقدام به جذب کلیه افرادی که در حوزه بهداشت و درمان در حال فعالیت می باشند، نموده است. بسیاری از شهرها و روستاهای این کشور، با کمبود شدید پزشکان عمومی مواجه می باشند.

از سوی دیگر، با توجه به رشد جمعیت منفی در کشور آلمان، روز به روز بر تعداد افراد سالمند و بازنشسته، افزوده می شود. این موضوع، نیاز به پزشکان را در حوزه درمانی، دو چندان می نماید.

فرد متقاضی مهاجرت به کشور آلمان، می بایست شرایط خاصی را که مد نظر وزارت بهداشت و درمان این کشور می باشد را، دارا باشد تا بتواند در کشور آلمان، مشغول به کار و فعالیت شود. لذا در مقاله ” مهاجرت کاری پزشکان به آلمان ” به بررسی بیشتر این موضوع، پرداخته ایم.

پیشنهاد می کنیم مقاله کار مهندسی عمران در عمان نیز مطالعه نمایید.

مهاجرت کاری پزشکان به آلمان چه شرایطی دارد؟

مهاجرت کاری پزشکان به آلمان چه شرایطی دارد؟
مهاجرت کاری پزشکان به آلمان چه شرایطی دارد؟

کشور آلمان، برای پزشکان علاقمند به مهاجرت به این کشور، شرایط خاصی را در نظر گرفته است. این شرایط برای کلیه پزشکان عمومی و یا متخصصان به جهت دریافت ویزای کاری کشور آلمان، صادق می باشد.

پیشنهاد می کنیم مقاله کار پزشکی در عمان نیز مطالعه نمایید.

در صورت دارا بودن این شرایط، پزشک می تواند در کشور آلمان، مشغول به کار و فعالیت شده و در این کشور زندگی نماید. به سبب اهمیت شرایط پذیرش درخواست ویزای پزشکان، توسط کشور آلمان، در ذیل به بررسی این موارد پرداخته ایم:

  • شرط سنی برای مهاجرت کاری پزشکان به آلمان

کشور آلمان، شرط سنی مناسب برای اشتغال و مهاجرت پزشکان به کشور آلمان را، از 25 سال تا 40 سال، قرار داده است.

 لازم به ذکر است که گاهاً افرادی که تا 50 سال سن نیز دارند، می توانند ویزای کار کشور آلمان را دریافت نمایند. به صورت کلی، کشور آلمان، محدوده سنی دقیقی را برای پذیرش پزشکان، قرار نداده است و هیچ قانون ویژه ای بر این مبنا، وجود ندارد.

  • ارائه جاب آفر برای مهاجرت کاری پزشکان به آلمان

بدون تردید، یکی از مهم ترین مواردی که می بایست برای اجازه کار و زندگی در کشور آلمان در نظر گرفت، داشتن یک پیشنهاد شغلی از جانب یکی از مراکز بهداشتی و درمانی معتبر، در کشور آلمان می باشد.

برای اخذ یک پیشنهاد شغلی، پزشک می تواند با بیمارستان ها و کلینیک های مختلف در این کشور، مکاتبه نماید و سعی به دریافت یک پیشنهاد شغلی، از این مراکز، بنماید. پس از دریافت پیشنهاد شغلی از یکی از سازمان های معتبر در این کشور، فرد می تواند برای اخذ ویزای کاری در آلمان، اقدام نماید.

لازم به ذکر است که پیش از ارائه درخواست ویزای کاری، فرد حتماً می بایست پیشنهاد کاری خود را دریافت کرده باشد و این امر، بسیار ضروری است.

پیشنهاد می کنیم مقاله مهاجرت کاری ماما به عمان نیز مطالعه نمایید.

  • ارائه مدرک زبان آلمانی برای مهاجرت کاری پزشکان به آلمان

از دیگر مواردی که پزشکان می بایست به آن توجه داشته باشند، سطح مورد نظر زبان آلمانی می باشد. برای پزشکان در سطح عمومی، داشتن مدرک زبان آلمانی در سطح B1 الزامی می باشد. لازم به ذکر است که، برای متخصصان، سطح زبان آلمانی، می بایست C1 باشد.

دلیل سخت گیری دولت آلمان، بر روی داشتن مدرک زبان آلمانی، ارتباط نزدیک پزشک و بیمار می باشد.

 پزشک می بایست بتواند مشکل بیمار را شنیده و به خوبی درک نماید تا بتواند بر اساس آن، به درمان بیمار بپردازد. از همین رو، داشتن تسلط کافی بر زبان آلمانی، برای کلیه پزشکان علاقمند به مهاجرت و زندگی در کشور آلمان، الزامی می باشد.

  • سابقه کاری لازم برای مهاجرت کاری پزشکان به آلمان

سابقه کاری لازم برای مهاجرت کاری پزشکان به آلمان
سابقه کاری لازم برای مهاجرت کاری پزشکان به آلمان

کلیه پزشکانی که تمایل به کار و زندگی در کشور آلمان را دارند، می بایست تجربه کاری لازم را در حوزه بهداشتی و درمانی خود، داشته باشد. میزان تجربه کاری، به اندازه حداقل دو سال، در زمینه کاری خود، ضروری می باشد.

پیشنهاد می کنیم مقاله مشاغل مورد نیاز اتریش نیز مطالعه نمایید.

  • معادل سازی مدرک برای مهاجرت کاری پزشکان به آلمان

پزشکی که تمایل به کار در کشور آلمان را دارد و مدرک تحصیلی خود را، از کشوری دیگر، دریافت نموده باشد، می بایست در ابتدای امر، اقدام به معادل سازی مدارک پزشکی خود بنماید. این کار را می توان پیش نیاز اصلی دریافت مجوز Approbation، در کشور آلمان به شمار آورد.

این مجوز، یک نوع مجوز پزشکی صادر شده به وسیله آلمان می باشد که در آن، به پزشک اجازه کار در حرفه خود، داده شده است.

لازم به ذکر است که، پروسه معادل سازی مدارک تحصیلی، یک فرایند زمان بر می باشد. هنگامی که فرد مجوز Approbation را دریافت نماید، مجاز است که برای دو سال و به صورت موقت، در کشور آلمان به عنوان یک پزشک کار کرده و کسب درآمد نماید.

نکته مهم در این راستا، این است که، معادل سازی کلیه مدارک پزشکی که مربوطه به متقاضیان غیر اروپایی می باشد.

در زمان طولانیتری پردازش شده و تایید می شوند. پزشک می تواند تا دریافت مجوز کار دو ساله، در ابتدا برای دریافت ویزای کاری Berufserlaubnis، که یک مجوز کاری موقتی می باشد.

اقدام نموده تا در مدت زمانی که معادل سازی مدارک انجام می گیرد، فرد مشغول به کار، اما به صورت موقت، در کشور المان، شود.

  • شرکت در آزمون زبان فنی برای مهاجرت کاری پزشکان به آلمان

شرکت در آزمون زبان فنی برای مهاجرت کاری پزشکان به آلمان
شرکت در آزمون زبان فنی برای مهاجرت کاری پزشکان به آلمان

کشور آلمان، برای کلیه پزشکانی که تمایل به کار در کشور آلمان را دارند، آزمونی با عنوان، آزمون زبان فنی، در نظر گرفته است. در این آزمون، کلیه مهارت های پزشک متقاضی، به صورت شفاهی و کتبی، مورد بررسی دقیق قرار می گیرد.

قبولی در آزمون زبان فنی، سبب می شود که پزشک در حرفه خود، به رسمیت شناخته شده و موفق به کسب مجوز طبابت، در این کشور گردد. لازم به ذکر است که، آزمون زبان فنی، تنها برای پزشکانی که خارج از کشور آلمان، تحصیل کرده اند، مربوط می باشد.

لذا، گذراندن این آزمون برای کلیه پزشکانی که در خارج از آلمان می باشند و تصمیم دارند برای کار و یا تحصیل به این کشور عزیمت نمایند، الزامی است. قبولی در این آزمون، به معنای اخذ مجوز کار در کشور آلمان، به شمار می رود.

علاوه بر تمامی موارد فوق الذکر، کلیه پزشکانی که برای مهاجرت به کشور المان، اقدام می کنند، همگی می بایست از شرایط جسمانی خوبی برخوردار باشند. از همین رو، از کلیه افراد علاقمند به اخذ ویزای کاری کشور آلمان، ملزم به انجام برخی از آزمایشات، از جمله آزمایش خون، می باشند.

آیا می دانستید که کلیه پزشکانی که به کشور آلمان مهاجرت می کنند، پس از گذشت تنها سه ماه، می توانند برای دریافت اقامت دائم در کشور آلمان، اقدام نمایند؟ چنان چه به دنبال مزایای بیشتری در ارتباط با اخذ ویزای کاری آلمان برای پزشکان می باشید، با ما تا پایان مقاله ” مهاجرت کاری پزشکان به المان ”  همراه شوید.

پزشکان متخصص  موجود در لیست نیازمندی های آلمان

پزشکان متخصص  موجود در لیست نیازمندی های آلمان
پزشکان متخصص  موجود در لیست نیازمندی های آلمان

کشور المان، از میان شاخه های مختلف پزشکی و در میان متخصصان متفاوت، به برخی از مشاغل، بیش از سایرین، نیازمند می باشد. از همین رو، میزان جذب نیرو نیز، در این شاخه ها، بیش از سایر شغل های مرتبط با حوزه بهداشت و درمان، می باشد.

در زیر به ذکر برخی از تخصص های مورد نیاز کشور المان، اشاره کرده ایم:

  1. پزشک عمومی
  2. متخصص تغذیه
  3. چشم پزشک
  4. اورولوژیست
  5. متخصص حساسیت
  6. متخصص داخلی
  7. متخصص گوارش
  8. متخصص قلب
  9. متخصص زنان و زایمان
  10. متخصص قلب و عروق
  11. متخصص اطفال
  12. پزشک یا پزشک ریه
  13. فیزیونراپ
  14. پزشک هماتولوژی و انکولوژی
  15. متخصص مغز و اعصاب
  16. متخصص پوست
  17. متخصص روان پزشک
  18. دندان پزشک
  19. پزشک بخش اورژانس
  20. پزشک بیهوشی
  21. پزشک گوش و حلق و بینی

میزان درآمد پس از مهاجرت کاری پزشکان به آلمان

کشور آلمان، در رده کشورهای ثروتمند جهان قرار دارد. از آن جا که، این کشور نیاز بسیار شدیدی به کادر درمانی دارد، لذا، حقوق و مزایای بسیاری را برای این افراد، در نظر می گیرد. اما میزان درآمد یک پزشک، ارتباط مستقیمی با مدرک تحصیلی و سابقه کاری پزشک دارد.

داشتن حقوق بالا برای پزشکان و متخصصان، خود از در دیگر عوامل تاثیر گذار بر جذابیت زندگی و کار، در کشور آلمان به شمار می رود.

در این کشور، بر اساس تخصص پزشک، میزان درآمد نیز، متفاوت می باشد. به عنوان نمونه، یک پزشک عمومی در آلمان، به صورت تقریبی، درآمدی معادل 7070 یورو را، خواهد داشت. این در حالی است که یک متخصص قلب، می تواند درآمد ماهانه ای معادل 14500 یورو را، داشته باشد.

فواید مهاجرت کاری پزشکان به آلمان

فواید مهاجرت کاری پزشکان به آلمان
فواید مهاجرت کاری پزشکان به آلمان

کشور آلمان، هر ساله پذیرای تعداد بی شماری از پزشکان و کلیه متخصصان در حوزه بهداشت و درمان می باشد. این کشور، به سبب کمبود شدید پزشک متخصص، اقدام به جذب این افراد از سرتاسر جهان می نماید و فرصت های شغلی بسیاری را نیز، برای این افراد، در نظر گرفته است.

 به صورت کالی، مهاجرت پزشکان به کشور آلمان، فواید و مزایای بی شماری را برای این افراد، به همراه خواهد داشت که در زیر، به برخی از این موارد، بسنده خواهیم نمود.

مزایای مهاجرت کاری پزشکان به آلمان، به صورت زیر می باشد:

مزایای مهاجرت کاری پزشکان به آلمان، به صورت زیر می باشد:
مزایای مهاجرت کاری پزشکان به آلمان، به صورت زیر می باشد:
  • وجود فرصت های شغلی بسیار برای پزشکان و متخصصان در کلیه بیمارستان ها، کلینیک ها و مراکز مراقبت های بهداشتی و درمانی و نیز، خدمات مرتبط با مراقبت از سالمندان و خدمات مراقبت از بیمار در منزل و بسیاری از فرصت های شغلی دیگر، همگی سبب شده است که فعالان این حوزه، هیچ گونه نگرانی از نظر نیافتن شغل در کشور آلمان، نداشته باشند.
  • عموماً پس از گذشت 3 سال از شروع اشتغال در کشور آلمان، به فرد مجوز تاسیس مطب، داده می شود.
  • میزان درآمد و دستمزد در کشور آلمان، برای پزشکان و کلیه افراد شاغل در حوزه بهداشت و درمان، بسیار بالاست
  • کشور آلمان، برای پزشکان، دوره های تخصصی را برگزار می نماید. تا فرد با بهره گیری از متدهای جدید، بتواند کارایی خود را، ارتقاء دهد.
  • چنانچه پزشک دارای کودکی بالای سه سال باشد. کلیه هزینه های مربوطه به تحصیل و آموزش فرزند و یا فرزندان، به صورت رایگان در نظر گرفته می شود.
  • همسر متقاضی می تواند به صورت تمام وقت، مشغول به کار شود
  • یافتن شغل دلخواه، با بهره گیری از راهنمایی های مؤسسات کاریابی در آلمان، آسان تر انجام می گیرد.
  • به کلیه پزشکانی که به تازگی وارد کشور آلمان شده اند، یک اقامت موقت هجده ماهه، تعلق می گیرد.
  • پس از 5 سال اقامت و کار در کشور آلمان، فرد می تواند در خواست اقامت دائم خود را به این کشور، ارائه نماید.
  • پس از 7 سال، فرد می تواند تابعیت آلمانی پیدا کرده و پاسپورت آلمانی بگیرد.
  • کلیه اعضای خانواده پزشکان، تحت پوشش دولت، زندگی شان تامین شده و تحت پوشش بیمه خدمات درمانی، قرار می گیرند.

کلیه موارد فوق، تنها بخشی از هزاران مزایای مهاجرت و کار در کشور آلمان، به شمار می رود.

مراحل دریافت ویزای کار آلمان برای پزشکان

مراحل دریافت ویزای کار آلمان برای پزشکان
مراحل دریافت ویزای کار آلمان برای پزشکان

به جهت ورود و اجازه کار در کشور آلمان، کلیه پزشکان می بایست مراحلی خاص را پشت سر گذارند. تا به عنوان یک پزشک در این کشور، مشغول به فعالیت شوند. در زیر به لیستی از مراحلی که می بایست طی شوند تا فرد ویزای کاری خود را دریافت نماید، اشاره کرده ایم:

  • داشتن پیشنهاد شغلی
  • معادل سازی مدارک و ارسال آن به ایالت مورد نظر
  • ارائه مدارک شخصی و دانشگاهی
  • اخذ گواهی DB از آلمان
  • تعیین وقت سفارت
  • دریافت ویزا و تهیه بلیط و حضور در محل کار، در زمان مقرر

مدارک دریافت ویزای کار آلمان برای پزشکان

مدارک دریافت ویزای کار آلمان برای پزشکان
مدارک دریافت ویزای کار آلمان برای پزشکان

برای مهاجرت به کشور المان، ارائه پاره ای از مدارک، امری الزامی می باشد. از جمله این مدارک، می توان به فاکتور های ذیل، اشاره کرد:

  • ارائه مدرک دیپلم 12 ساله
  • ارائه مدرک دانشگاهی به همراه ریز نمرات
  • ارائه مدرک زبان آلمانی متناسب با سطح فرد
  • ارائه مدارک شناسایی معتبر، همانند شناسنامه و پاسپورت
  • ارائه پروانه و نیز شماره طبابت
  • ارائه مجوز سازمان نظام پزشکی کشور
  • اثبات تمکن مالی
  • ارائه گواهی عدم سوء پیشینه

حرف آخر

کشور آلمان، به دلیل کمبود شدید کادر پزشکی در بیمارستان ها و مراکز درمانی این کشور، هر ساله اقدام به جذب پزشکان، از سرتاسر جهان، می باشد. به سبب امکان زندگی در کشوری برتر با درآمد بالایی برای کادر درمانی، کشور آلمان، مبدل به یکی از مقاصد پرطرفدار مهاجرتی، شده است.

پزشکان غیر اروپایی، پس از طی کردن پروسه ای پیچیده، موفق به دریافت مجوز پزشکی می شوند و می توانند کار خود را رسماً و به صورت قانونی، دنبال کنند. کشور آلمان، شرایط بسیار خوبی را برای پزشکان و خانواده ایشان، فراهم می آورد. که از آن جمله، امکان تحصیل رایگان برای کودکان بالای 3 سال را، نام برد.

در این مقاله، موضوع ” مهاجرت کاری پزشکان به آلمان ” مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

امید است که مطالب آمده در این مقاله، برای کلیه علاقمندان به مهاجرت به کشور آلمان از طریق اخذ ویزای کاری برای پزشکان، مفید واقع شده باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top